Reklamy bez długoterminowej strategii są jak rejestracja działalności bez planu na biznes

Mnożysz koszty, a zanim zaczniesz zarabiać jest już za późno…


Jeśli jesteś na tej stronie, to znaczy że chcesz zbudować stabilną i widoczną markę w sieci, która przyniesie zyski Twojej działalności.

Nie jest to jednak tak proste, jak obiecują Ci to agencje reklamowe. Nie wystarczy zapłacić i czekać na deszcz gotówki.

Zamiast tego, trzeba wspólnie z świadomymi specjalistami wykonać długofalową pracę.

Poniżej przedstawimy Ci 6 kroków, które stosujemy we współpracy z naszymi klientami, które pozwolą Ci efektywnie zaplanować swój proces pozyskiwania klientów w Internecie.

Nasz plan, oparty na teorii komunikacji marki oraz działalności w przestrzeni komunikacyjnej zdominowanej przez social media był udoskonalany w pracy z dziesiątkami klientów z najróżniejszych branż.

Kim jesteśmy?

e-como.pl to zespół, który obecnie jest już stałym partnerem w rozwoju wielu firm usługowych i sklepów internetowych. W naszych działaniach stawiamy na 1. miejscu przede wszystkim interes klienta i dostosowujemy nasze realizacje i pomysły do jego potrzeb i możliwości. 

Kierujemy się przy tym zawsze głęboką analizą rynku i konkurencji oraz precyzyjnym zdefiniowaniem grupy docelowej dla każdego z działań marketingowych.

We współpracy z nami możesz liczyć na nie tylko fachową realizację reklam, ale również na stałe doradztwo i opiekę nad Twoją marką i wizerunkiem. A wszystkie usługi realizujemy kompleksowo – od pomysłu i strategii, przez grafiki i kreacje reklamowe, aż po stałe wsparcie IT i administrację na Twoich stronach i sklepach online.


🎯 Uniwersalna strategia działań reklamowych

Zaplanuj swoją obecność w Internecie i w świadomości Twoich potencjalnych klientów
Krok 1: Precyzyjnie zdefiniuj swoją grupę docelową

By dotrzeć do naszego klienta, musimy wiedzieć kim on jest. I to w sposób najbardziej dokładny: ile ma lat, gdzie mieszka, co go interesuje, ile przeciętnie zarabia.

Te wszystkie elementy wykorzystaj do stworzenia “persony” – modelowego przeciętnego klienta Twojej marki

Przykład: Jeśli masz kawiarnię, w której kawa jest droższa niż u konkurencji – musisz dotrzeć do innego klienta. Osoby z każdej grupy społecznej chodzą na kawę – zastanów się kto dokładnie może przyjść na Twoją. Nie próbuj dotrzeć do każdego, bo to się nie uda nigdy. Dotrzyj do swojego segmentu na rynku.

Krok 2: Określ jaką potrzebę Twojej grupy docelowej zaspokajają Twoje produkty/usługi

By dobrze zakomunikować odbiorcom wartość Twojego produktu, musisz odwołać się ich realnej potrzeby, którą zaspokaja.

Zdefiniuj tę potrzebę jak najbardziej precyzyjnie – nie pozostawiaj niczego domysłom, a odwołuj się do klienta bezpośrednio.

Przykład: jesteś na tej stronie, ponieważ nie jesteś zadowolony ze swojej widoczności w Internecie 🙂

Krok 3: Wizerunek swojej marki zaprojektuj tak, by odpowiadała na ww. potrzebę Twoich klientów

Twoja marka nie może być taka jak chcesz – brutalna prawda.

Zamiast tego, Twoja marka musi być dopasowana do oczekiwań Twojej grupy docelowej.

W komunikacji do klientów mów ich językiem. Używaj logo i grafik, które to im się spodobają. Komunikuj im możliwość zaspokojenia ich potrzeb, a nie swoich.

Przykład: jeśli masz warsztat samochodowy, którego gr. docelową są mężczyźni w wieku 40-60 w małej miejscowości, nie oczekuj że dotrzesz do nich memami albo ładnymi grafikami. Zamiast tego przygotuj komunikat, który ich przekona: zespół fachowców z 20 letnim doświadczeniem, atrakcyjna cena, części oryginalne i dobre zamienniki do wyboru.

Krok 4: Zaprojektuj swój lejek sprzedażowy

Nigdy nie uda Ci się namówić do zakupu kogoś, kto Cię nie zna. Nigdy nie zrobisz lojalnego klienta z kogoś, kto się do Ciebie nigdy nie przywiązał.

Kiedy masz już swoją grupę docelową, najpierw trzeba się jej pokazać i dać zapamiętać, a dopiero potem przekonać do zakupu. Agresywna próba namówienia do zakupów kogoś, kto pierwszy raz o Tobie słyszy przypomina zdesperowanego akwizytora – a raczej nie chcesz mieć takiego wizerunku.

Dlatego dobrze zaprojektuj swój lejek sprzedażowy. Oto przykład:

Firma: kwiaciarnia w średnim mieście powiatowym

Grupa docelowa: osoby z klasy średniej, szukające nieco droższych kwiatów na okazje okolicznościowe

  1. Najpierw musisz się pokazać. Nikt nie pojedzie do kwiaciarni, o której nie wie.
  2. Musisz przykuć czymś uwagę – co odróżnia Twój biznes od innych w okolicy?
  3. Wzbudź chęć zakupu – przekonuj, że dla Twojego produktu warto specjalnie pojechać do Twojego lokalu lub odwiedzić Twoją stronę
  4. Sprzedaj – przedstaw argumenty, których nie sposób obalić. Pokaż, że pieniądze na Twój produkt to najlepsza inwestycja i namów do zakupu.
  5. Zadbaj o lojalność – najlepszy klient to stały klient. Dbaj o swoich klientów i pokaż im, że opłaca się do Ciebie wracać.
Krok 4: Dopiero tutaj jest reklama!

Mając opracowane wszystkie poprzednie kroki, dopiero teraz jesteś gotów przygotować swoje reklamy.

Każdy z kanałów reklamowania sprawdza się lepiej na innych etapach Twojego lejka sprzedażowego, a lejek dla każdej branży będzie nieco inny. Natomiast statystycznie najczęściej wygląda to tak:

Etap lejkaMeta AdsGoogle AdsTikTok AdsMailing
Zdobycie uwagi
Zainteresowanie
Pożądanie
Działanie
Lojalność

Podsumowanie

Już wiesz jak powinna wyglądać dobra strategia promowania Twojej marki.

My natomiast wiemy jak przełożyć wszystkie powyższe etapy na rzeczywistość.

Więc po prostu porozmawiajmy!

Zapraszamy na darmową konsultację online, na której porozmawiamy o możliwościach rozwoju dla Twojego biznesu

Do niczego się nie zobowiązujesz – konsultacja jest bezpłatna i niewiążąca.

Jeśli jednak się zdecydujesz skorzystać z naszych usług, to byś mógł przetestować nas bez ryzyka dorzucamy 30% zniżki na pierwszy miesiąc współpracy.

Umów się teraz, korzystając z poniższego kalendarza:
Rozwijaj swoją firmę w sieci

Dołącz do grona naszych zadowolonych klientów!

Kontakt
  • bubble-12
  • bubble-16
Darmowa wycena